More

    O Δίας ήταν bisexual

    Ο Δίας και πολλές άλλες περσόνες από την αρχαιότητα ήταν bisexual (αμφιφυλόφιλα). Μια ακόμη απόδειξη ότι στην αρχαιότητα η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα ήταν στα πάνω της.

    Το ότι η ομοφυλοφιλία ήταν απολύτως ανεκτή στην αρχαία Ελλάδα είναι κοινός τόπος. Τα αρχαία μας πρόγονα θαύμαζαν τη στενή φιλία μεταξύ δυο εραστών και το πρώτο παράδειγμα το έδωσε ο Δίας. Ας δούμε μαζί με ποια θειικά τεκνά της εποχής διατηρούσαν οι Θεοί σχέση.

    Δίας και Γανυμήδης

    Ο Γανυμήδης ήταν ένα βοσκόπουλο από την Τρωάδα, τόσο όμορφο που ο Δίας έχασε τα μυαλά του. Τον ερωτεύτηκε παράφορα και, αντίθετα με τις διάφορες θνητές ερωμένες του (Ιώ, Δανάη, Λήδα) τις οποίες άφηνε στη Γη, τον Γανυμήδη τον μετέφερε στον Όλυμπο για να σερβίρει τους θεούς αμβροσία. Μεταμορφώθηκε σε αετό και τον απήγαγε. Η εν λόγω σχέση συνέβαλλε στη διάδοση της πρακτικής ανδρών της εποχής να διατηρούν παράλληλες ερωτικές σχέσεις με αγόρια.

    Ποσειδώνας και Πέλοπας

    Ο θεός της θάλασσας και ο μικρασιάτης Πέλοπας είχαν έναν παράφορο ερωτικό δεσμό. Ο Ποσειδώνας τον μετέφερε με ένα χρυσό άρμα στον Όλυμπο για να τον έχει προσωπικό του οινοχόο και εραστή. Τον πότιζε αμβροσία και του έμαθε να οδηγεί το χρυσό άρμα. Αλλά οι υπόλοιποι θεοί διαφώνησαν με τις επιλογές του Ποσειδώνα γιατί είχαν και προηγούμενα με τον πατέρα του Πέλοπα και εξόρισαν τον εραστή στη Γη. Ο δεσμός τους εξελίχτηκε σε μια καλή φιλία. Όταν ο Πέλοπας θέλησε να παντρευτεί την Ιπποδάμεια, στράφηκε στον παλιό του εραστή. Ο Ποσειδώνας, εντελώς υπεράνω, τον βοήθησε να νικήσει στον ιππικό αγώνα που θα έκρινε το αν θα την παντρεύονταν ή όχι: του χάρισε ένα άρμα με φτερωτά άλογα. Με τέτοιες άκρες, φυσικά και νίκησε…

    Απόλλων, Κυπάρισσος, Υάκινθος

    Ο θεός του ήλιου ήταν η επιτομή της αμφιφυλοφιλίας. Πέρα από τις ερωτοτροπίες με τις διάφορες νύμφες και θνητές γυναίκες, ο Απόλλωνας ήταν εραστής ενός Μακεδόνα πρίγκιπα, του Υάκινθου, ο οποίος πέθανε κατά τη διάρκεια μιας δισκοβολίας, γιατί κατά λάθος ο δίσκος που έριξε ο Απόλλωνας βρήκε τον Υάκινθο στο πρόσωπο και τον σκότωσε. Στη συνέχεια, μεταμορφώθηκε από τον θεό στο λουλούδι υάκινθος. Λένε ότι ο Θεός Ζέφυρος, που διεκδικούσε, επίσης, την καρδία του Υάκινθου, φύσηξε από τη δύση και εξέτρεψε τον δίσκο από την πορεία του και τον οδήγησε κατακούτελα στο πρόσωπο του Υάκινθου για να εκδικηθεί τον Απόλλωνα.

    Η σχέση του Απόλλωνα για τον όμορφο Υάκινθο έφερε αναταραχή στους Δελφούς γιατί ο Απόλλωνας εγκατέλειψε το Μαντείο και προτιμούσε να κατοικεί στη Σπάρτη, την πατρίδα του εραστή του.

    Ο Κυπάρισσος ήταν ένα τεκνό από την Κέα (Τζια), τον οποίο ερωτεύτηκε ο Απόλλωνας. Στα βουνά και τα λαγκάδια της Τζιας ζούσε ένα πανέμορφο ελάφι, ήμερο και φιλικό, που δεν φοβόταν τους ανθρώπους. Ο Κυπάρισσος το αγαπούσε υπερβολικά, όμως μια μέρα το σκότωσε κατά λάθος στο κυνήγι. Απαρηγόρητος ζήτησε από τον Απόλλωνα να τον λυπηθεί και να τον αφήσει να θρηνεί για πάντα τον χαμό του ελαφιού. Ο θεός τον μεταμόρφωσε σε κυπαρίσσι που το ρετσίνι του στάζει από τότε σαν δάκρυα και έτσι ο άνθρωπός πίνει ρετσίνα.

    Πάνας, Απόλλωνας και Δάφνις

    Ο σάτυρος Παν ήταν αμφιφυλόφιλος και θεός της μουσικής. Ο Πάνας απεικονιζόταν συχνά στη γλυπτική να κυνηγά γυναίκες κι άνδρες με το πέος του πάντα σε στύση και με υπερμέγεθες όσχεο. Στην εμφάνιση ήταν μισός άνθρωπος, μισό κατσίκι. Ο Δάφνις, από την άλλη, ήταν γιος του Ερμή και μιας νύμφης από τη Σικελία. Όταν ήταν βρέφος, η μητέρα του τον άφησε έκθετο σ’ ένα χαντάκι με δάφνες (εξ ου και το όνομα). Ευτυχώς, τον βρήκαν και τον ανάθρεψαν βοσκοί. Ο νεαρός ήταν τόσο όμορφος που τον ερωτεύτηκαν κι ο Απόλλωνας κι ο Πάνας. Μάλιστα, ο τελευταίος του έμαθε να παίζει τον αυλό.

    Διόνυσος και Πόλυμνος

    Γνωστός ως ο θεός του κρασιού, ο Διόνυσος ήταν, επίσης, ο θεός των τρανς ατόμων. Ανάμεσα στους αρσενικούς εραστές του θεού ήταν ο σάτυρος Άμπελος και ο περίφημος για την ομορφιά του Άδωνης, εραστής της Αφροδίτης. Ο ίδιος έκανε, επίσης, μια φορά ταξίδι στον Άδη, όπου καθοδηγήθηκε από τον βοσκό Πόλυμνο, ο οποίος του έδειξε το δρόμο με αντάλλαγμα την ευκαιρία να κάνει έρωτα με τον θεό της διασκέδασης. Όταν ο Πόλυμνος πέθανε πριν ακόμα ολοκληρωθεί η συμφωνία, ο θεός δημιούργησε έναν φαλλό από ξύλο για να εκπληρώσει τελετουργικά την υπόσχεσή του.

    Αχιλλέας και Πάτροκλος

    All time classic. Εραστές. Παρότι ο Όμηρος δεν αναφέρει ξεκάθαρα ότι ήταν εραστές, από την αρχαιότητα ήταν ξεκάθαρο ότι τα δύο παλικάρια ήταν ζευγάρι. Όταν ο Πάτροκλος σκοτώθηκε από τον Έκτορα, ο Αχιλλέας έπαθε νευρική κρίση: ούρλιαζε και κυλιόταν στο χώμα. Έξαλλος σκότωσε τον φονιά του εραστή του και ήταν τόση η λύσσα του, ώστε έσερνε το πτώμα του Έκτορα δεμένο πίσω από το άρμα του μπροστά στα τείχη της Τροίας. Όταν σκοτώθηκε και ο Αχιλλέας από σοβαρό ατύχημα στην αχίλλειο πτέρνα του, τα οστά των δύο εραστών αναμίχτηκαν, ώστε να μείνουν για πάντα μαζί. Η Θέτις, η μητέρα του Αχιλλέα, , μετέφερε τις ψυχές τους σ’ ένα μικρό νησί της Μαύρης Θάλασσας, τη Λευκή. Ο Αχιλλέας ήταν αμφιφυλόφιλος.

    Άρτεμις και Καλλιστώ

    Δίδυμη αδελφή του Απόλλωνα, η θεά ήταν σύμφωνα με διάφορους μύθους ένα σχεδόν ασέξουαλ άτομο ή λεσβία με πολλές νύμφες ερωμένες, συμπεριλαμβανομένης της Κυρήνης, της Αταλάντης, της Αντίκλειας, καθώς και της σεληνιακής θεάς Δίκτυννας. Σύμφωνα με κάποιες πηγές, η Άρτεμις είχε υπάρξει ερωμένη της Καλλιστούς πριν η εν λόγω νύμφη βιαστεί από τον Δία.

    Όταν ο Δίας μεταμορφώθηκε ως Άρτεμις, η Καλλιστώ παρασύρθηκε στην αγκαλιά της ερωμένης της θεάς. Ο Ησίοδος έγραψε ότι όταν ανακαλύφτηκε το συμβάν, η Καλλιστώ μεταμορφώθηκε σε αρκούδα πριν ακόμα γεννήσει τον γιο της, τον Αρκά. Η Καλλιστώ και ο Αρκάς τοποθετήθηκαν αργότερα στα αστέρια ως οι αστερισμοί της Μεγάλης Άρκτου και της Μικρής Άρκτου.

    Εστία, η ασέξουαλ Θεά

    Ήταν η θέα της εστίας, εξ ου και το όνομά της. Είχε ορκιστεί να μην δοθεί ποτέ σε άνδρα. Αρνήθηκε τα καλέσματα του Ποσειδώνα και του Απόλλωνα. Από την άλλη, ο Πρίαπος, γιος της Αφροδίτης, προσπάθησε να την βιάσει, αλλά, ευτυχώς, η Εστία γλύτωσε.

     Οι εν λόγω θεοί και ημίθεοι αποδεικνύουν ότι η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα είναι διαχρονική.

    Υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη παραδείγματα γνωστών ζευγαριών της αρχαιότητας που μπορούμε να αναφέρουμε. Η πολυγαμία και η αποδοχή της σεξουαλικότητας δείχνουν ότι τα αρχαία ημών πρόγονα μόνο συντηρητικά δεν ήταν.

    Γιατί να είμαστε εμείς τότε;

    Responsive Ad

    Latest articles

    Related articles