More

    Οι λόγοι που μποϊκοτάρουμε την Black Friday

    Για όσα άτομα δεν γνωρίζουν Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) έχει γίνει ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, η οποία έχει θεωρηθεί η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών. Οι περισσότερες μεγάλες αλλά και μικρές πλέον επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς, από τις μεταμεσονύκτιες ώρες, και δίνουν μεγάλες προσφορές. Επίσης είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων τα τελευταία χρόνια. Στην Ελλάδα εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2015 ενώ από το 2016 άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.

    Οι λόγοι που δεν στηρίζουμε την Black Friday είναι:

    Πλύση εγκεφάλου και υπερκατανάλωση

    Μας έρχονται συνέχεια μηνύματα, email, βλέπουμε παντού ταμπέλες που μας παροτρύνουν να ψωνίσουμε προϊόντα σε χαμηλές τιμές λογού της ημέρας, που ίσως δεν μας είναι αναγκαία. Κι άλλα, κι άλλα, κι άλλα και χαλάμε χρήματα που δεν σκοπεύαμε να ξοδέψουμε καν, επειδή βομβαρδιζόμαστε από όλες αυτές τις προσφορές. Επειδή κάτι είναι σε τιμή ευκαιρίας δεν σημαίνει ότι πρέπει και να το αγοράσουμε!

    Η Μαύρη Παρασκευή για τον πλανήτη

    Τις χειρότερες συνέπειες όμως τις υφιστατε ο πλανήτης. Όσο αυξάνονται τα νούμερα της υπερκατανάλωσης, τόσο πιο γρήγορα εξαντλούνται οι πόροι του πλανήτη, καταστρέφεται το κλίμα και παράγονται απόβλητα. Ας μην ξεχειλίζουν οι πόλεις μας από σκουπίδια κάθε χρόνο τέτοια μέρα!

    Ακραίες μορφές εργασιακής εκμετάλλευσης

    Οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να εργάζονται επιπλέον ώρες, στις περισσότερες περιπτώσεις με τα ίδια λεφτά, έχοντας αντιμέτωπους τόσο τους εργοδότες όσο και τους τρελαμένους πελάτες σε κακές συνθήκες για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ημέρας.

    Έχουν υπάρξει αναφορές για βία μεταξύ πελατών την ημέρα αυτή

    Από το 2006 έχουν αναφερθεί 7 θάνατοι και 98 τραυματισμοί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι καταναλωτές στρατοπεδεύουν έξω από καταστήματα την ημέρα αυτή, επιχειρώντας να εξασφαλίσουν θέση στην πρώτη γραμμή έτσι ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν αυτά που θέλουν να αγοράσουν.

    Η απάτη

    Στόχος της ημέρας είναι οι καταναλωτές να πετύχουν την απολυτή ευκαιρία στο εκάστοτε προϊόν που τους ενδιαφέρει. Όμως πολλές φορές υπάρχει ο κίνδυνος, οι προσφορές που θα κυκλοφορήσουν να είναι μεν ελκυστικές αλλά να κρύβουν και πολλές «παγίδες» πχ η έκπτωση που “αναβοσβήνει” στα -80% να μην είναι πραγματική αλλά πλασματική.

    Responsive Ad

    Latest articles

    Related articles